A cikk elolvasása kb. 4 percet vesz igénybe.
A cikk elolvasása kb 3 percet vesz igénybe.

Az előző cikkben mutattam 5 weboldalt, ahol már ma elkezdheted a műveid értékesítését, most ebben a bejegyzésben a lista 5. helyén lévő Etsy-t kiemelve adok 7 tippet, amivel növelheted az Etsy-eladásaid mennyiségét!

Ezzel a 7 tippel növelheted az Etsy-eladásaid!

Készíts tökéletes termékfotókat

Bármilyen online üzletről is beszélünk, a fotók mindig sokkal többek, mint egy egyszerű kép a termékről.

Azt képviselik, hogy mennyire veszed komolyan magadat, az üzletedet és a vásárlód – és ezáltal sokat elmond a terméked minőségéről is.

Ez persze nem jelenti azt, hogy rögtön fel kell bérelni egy fotóst, több tízezer forintért, de én azt javaslom, hogy fektess be egy középkategóriás kamerába, tanuld meg a fotózás alapjait és készíts sok-sok fotót a boltodba.

Természetesen nem mindenkiből lehet meggyőző fotós…

De biztos vagyok benne, hogy van olyan barátod, aki egy kicsit is ügyesebben bánik a géppel, mint a mindennapi halandó.

Fokozatosan töltsd fel a termékeidet

Amikor új terméket posztolsz Etsy-re, az aktuális szekció legtetején kezdi a pályafutását – és változóan rövid ideig ott is marad.

Ez ad neked és a boltodnak némi extra rivaldafényt.

Ahelyett, hogy egyszerre töltenél fel mindent, tarts köztük szünetet, hogy tovább maradj a lista tetején és maximalizálhasd a vizibilitást!

Használd ki a kategóriák és a címkék adta lehetőségeket

Az Etsy javasolt címkéi (tags) okkal léteznek – ezek azok a termékek, amiket a látogatók keresnek.

Például, ha egy portréfestményt akarsz eladni, akkor bizonyosodj meg róla, hogy használod a “festmény” vagy “portré” címkét, ahelyett, hogy létrehoznád a saját “portréfestmény” címkédet.

Mert, ha így teszel, akkor lemaradsz mindenkiről, aki a “festmény” vagy a “portré” szavakra keres.

Szóval, használd az Etsy javasolt nyelvezetét a sajátod helyett – kivéve, ha már nincs több javasolt címke. Akkor nyugodtan készítsd el a sajátod.

Aknázd ki a közösségi média-jelenlétedben rejlő potenciált

Promótáld az Etsy-posztjaidat a Facebook oldaladon, a Twittereden, az Instagramodon, a Pinteresteden – vagy bármilyen közösségi médián, amin aktív vagy.

Az Etsy-nek van egy olyan funkciója is, aminek a segítségével, ha összekapcsolod a Facebookoddal, azonnal megoszthatod ott.

Social Media MarketingDe tartsd észben, hogy senki sem szereti, ha állandóan hirdetéseket tolnak az arcába… Ne szóljon minden 2. posztod arról, hogy “gyere, vásárolj nálam!”, mert így nem csak követőket, de potenciális vásárlókat is elveszíthetsz.

Ne csak akkor posztolj, amikor új terméket töltöttél fel, ne csak akkor töltsd fel egy új Stories-t, ha hirdetni szeretnél valamit.

Tartsd közel magadhoz az embereket és posztolj a fejlődésedről, adj betekintést a kulisszák mögé és tartsd őket naprakészen a körülötted lévő dolgokkal kapcsolatban. Hidd el, sokkal szórakoztatóbb ez így.

Tedd mögé a matekot

Számold ki az anyagköltséget, add hozzá az órabéred és az Etsy költségeit és ez alapján határozd meg a terméked árát.

Fontos, hogy ha nyereséges Etsy-áruházat szeretnél üzemeltetni, akkor ne csak “kiválassz egy számot, ami jól hangzik”, hanem tudd pontosan, hogy annak a terméknek az eladásával te mennyi nyereséget realizáltál.

Emelett légy őszinte magadhoz az áraiddal kapcsolatban. A legjobb módja annak, hogy leteszteld valóban ér-e annyit a terméked, mint amennyiért értékesíteni szeretnéd az az, hogy csak simán elmész egy bolhapiacra vagy kézműves vásárra és felállítasz egy standot, ahol könnyen meg tudod nézni, hogy az emberek mennyiért veszik meg azonnal, mennyiért gondolkodnak rajta és mennyiért utasítják vissza azonnal. Az igazság valahol ezek között lesz.

Tartsd szemmel a versenytársaidat

Rutinszerűen fusd végig az Etsy-t olyan boltok után kutatva, amik hasonló termékeket árusítanak, mint a te.

Olcsóbbak? Az ő termékfotóik jobbak?

Igazítsd a termékeid árait az övékhez, ha szükséges – így maradhatsz versenyképes a piacon.

Ha a terméked egy sokkal magasabb színvonalt képvisel, mint a versenytársaidé, magyarázd el a különbséget a leírásban.

Emlékszel mit beszéltünk a fotókról? A megjelenés minden!

Szeresd, amit csinálsz!

Igen.. tudom… ez a legelcsépeltebb mondat, amit a mai média sugároz feléd… De igaz. Tényleg szeretned kell, amit csinálsz, ahhoz, hogy igazán sikeressé válhass.

Tetszenek a blogbejegyzések? Csatlakozz az INGYENES instART Facebook Csoporthoz és értesülj elsőként mindenről, ami a házunk táján történik!

A csatlakozáshoz nem kell mást tenned, mint feliratkoznod a Chatbotunkra és ő majd mindenben segít!

Feliratkozom az instART MűvészMarketing Chatbotjára!

Forrás